Hogyan lehet javítani az immunitást?

immun védelem, immunitás

Az immunitás a szervezet rendszere, amely megvédi szervezetünket a vírusok, baktériumok és kórokozókkal szemben . Az immunitás egyetlen adott szervhez sem társul – szervek, szövetek és sejtek rendszere. Az immunrendszer fő szervei: thymus, csontvelő, nyirokcsomók, lép. Új immunsejteket képeznek és immunválaszt reagálnak a kórokozókra.

Rossz ökológia, egészségtelen étrend, alkohol és dohányzás, vitaminhiány, szinte állandó stressz – mindez gyengítheti a testet, és a védő funkciók megsértéséhez vezethet.

Gyenge alvás, allergiák, gyakori megfázás, gyenge sebgyógyulás, krónikus fáradtság, bőrproblémák, gombás betegségek, izom- és ízületi fájdalom az immunprobléma jelei.

Az immunitás fokozása sok vitát vált fel, de feltétlenül lehetséges a test támogatása, hogy önmagában is képes legyen harcolni a fertőzésekkel. Hogy tudod ezt megcsinálni?

  1. Érzelmi egyensúly

A modern életben nehéz követni ezt a tanácsot, de érdemes megkísérelni a stressz hatását a lehető legkisebbre csökkenteni. A stresszhelyzetekben termelődő kortizol elnyomja az immunrendszert, és egyre hajlamosabbá teszi az embert a betegségekre és a vírusokra. Sport, masszázs, jóga, meditáció, kedvenc hobbi – találja meg saját személyes módját a pozitív érzelmek átváltására.

  1. Kiegyensúlyozott étrend

Mindenki tudja a helyes táplálkozás fontosságát, de sokak számára ez a téma még mindig nyitott. Annak érdekében, hogy a megfelelő táplálkozás ne tűnjön unalmasnak, tanuljon új recepteket, próbáljon ki új zöldségeket és gyümölcsöket, adjon hozzá új fűszereket az ismerős ételekhez. Mindez izgalmassá és nem unalmassá teszi az Ön egészségének és a szeretteinek egészségét.

  1. Napi rutin és alvás

Az alváshiány hatalmas problémát jelent az emberek számára. A testre gyakorolt negatív hatás szintje szempontjából nem rosszabb a stressznél. Javasoljuk, hogy legalább hét órán át aludjon, hogy jól érezze magát. Próbáljon lefeküdni éjfél előtt, tegye le, vagy kapcsoljon csendes üzemmódba minden eszközt egy órával lefekvés előtt. Fürdjen sóval, hallgasson pihentető zenét, nézzen meg egy jó filmet. Mindez a nyugodt alváshoz igazodik, és segít gyorsan elaludni. Ne maradjon későig fenn, találjon kényelmes napi rutint. Aludjon legalább 7 órán át.

  1. Vitaminok

A Táplálkozási Kutatóközpont kutatói szerint a felnőttek mindössze 14% -a és a gyermekek 16,8% -a kap minden szükséges vitamint és ásványi anyagot. Az embereknek különleges D- és B-vitaminhiány tapasztalható, amely fokozott vérnyomást, csökkent immunitást, álmatlanságot, homályos látást és más kellemetlen következményeket eredményez.

Ugyanakkor a vitaminok külön-külön történő használata, valamint a több komponens helytelen kombinációja is negatív hatással lehet. Ha úgy tűnik, hogy a vitaminok nem elegendőek, akkor jobb, ha orvoshoz fordul.

Naponta fenntarthatja az alapvető vitamin- és ásványi anyagszintet. Például funkcionális italok használata. A vitaminokon kívül adaptogéneket és antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek nemcsak támogatják az immunitást, hanem energiát adnak, stimulálják az agyat és növelik a stresszállóságot.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük